Hoppa till innehåll

Kundtjänst

Du är alltid välkommen att kontakta oss via telefon eller e-post.

Vi finns här när du behöver oss

På denna sidan har vi samlat information om hur du kan kontakta oss för att få hjälp på dina frågor och funderingar. Under våra öppettider finns vi tillgängliga via telefon. På Mina sidor kan du dygnet runt hantera vissa ärenden och ta del av information.

Denna bild har ett alt-attribut som är tomt. Dess filnamn är Phone-icon.png

Telefon

Öppettider:

Helgfria vardagar 08-16

010-184 9000

Logga in på Mina sidor

Du vet väl om att du dygnet runt kan logga in på Mina sidor. Där hittar du information och kan hantera ärenden inom områdena nedan.

  • Hitta dina fakturor/hyresavier
  • Felanmäla dygnet runt
  • Följa pågående ärenden
  • Söka lediga lägenheter
  • Se dina aktiva kontrakt

Gör en
felanmälan

Problem med ditt boende? Logga in på mina sidor för att göra en felanmälan.

Läs mer

Se våra lediga
lägenheter

Här hittar du våra lediga lägenheter nära dig.

Läs mer

Inflyttning

Vi får många frågor gällande inflytt i våra lägenheter. Här bredvid finner du svar på de vanligaste frågorna.

Vi vill också påminna dig som ska flytta in i en av våra lägenheter att komma ihåg att adressändra samt teckna hemförsäkring. Viktiga telefonnummer och kontaktuppgifter finns alltid anslaget i ditt trapphus.

Kan jag hämta nycklarna tidigare än inflyttningsdatumet?

Du har rätt att hämta nycklarna till din bostad på den utsatta inflyttningsdagen efter kl. 12.00. Skulle inflyttningsdagen inträffa på en helgdag sker inflyttningen nästkommande vardag efter kl. 12.00. Vanligtvis kontaktar vi dig för att boka in en tid för nyckelutlämning men du är även varmt välkommen att kontakta ditt lokala kontor för att bestämma en tid.

Kan jag vara säker på att lägenheten är besiktigad innan min inflytt?

Vi slutbesiktigar alla våra lägenheter vid en avflytt. Eventuella anmärkningar som görs ska vara åtgärdade innan du får tillträde till lägenheten (om annat inte avtalats)

Får jag flytta in med mina husdjur?

Du som hyresgäst har fullt ansvar för dina husdjur. Det är tillåtet med husdjur i våra lägenheten om annat inte avtalas. Du som hyresgäst kan bli ersättningsskyldig för skador som ditt husdjur orsakat. Husdjuren får inte heller störa omgivningen eller rastas fritt på gården.

Avflyttning

Här finner du svar på de vanligaste frågorna vi får gällande avflyttning. Även vid avflyttning är det viktigt att du kommer ihåg att adressändra samt att säga upp eventuella tv- och bredbandsabonnemang.

Uppsägningstiden är alltid tre (3) månader om ditt kontrakt inte säger något annat. Önskar du en kopia på ditt kontrakt hittar du det på ”Mina sidor” eller är du välkommen att kontakta ditt lokala kontor.

Hur säger jag upp min lägenhet?

För att säga upp din lägenhet rekommenderar vi dig att logga in på ”Mina sidor” och säga upp med bankID. Du får då ett mail skickat till dig som du måste läsa igenom och sedan signera med ditt bankID. Om du ej har möjlighet till det finns en uppsägningsblankett att ladda ned på ”Mina sidor”.

När sker slutbesiktning av min lägenhet?

Slutbesiktningen ska ske så nära avflyttningsdagen som möjligt. Vid slutbesiktningen ska lägenheten vara tömd och städad så att våra besiktningsmän kan utföra besiktningen i sin helhet. Eventuella brister eller anmärkningar ska åtgärdas innan nycklarna till lägenheten lämnas in. Vid godkänd besiktning lämnas nycklarna över till oss.

Jag har tappat bort en nyckel?

Om inte samtliga nycklar som ni har kvitterat ut lämnas tillbaka kommer du att debiteras för ett låsbyte. Kostnad för detta kan variera, kontakta ditt lokala kontor för prisuppgifter.

Jag vill lämna min lägenhet tidigare och har en kompis som vill ta över den?

Uppsägningstiden på din lägenhet är alltid tre (3) månader och det är denna tid du måste räkna med oavsett om du känner någon som kan ta över lägenheten tidigare. Vi följer rutiner gällande besiktningar och administrationen som sker vid uppsägning. Lova därför inte till någon att de har rätt att överta lägenheten tidigare eller att det går att lösa.

Min lägenhet ska renoveras, behöver jag slutstäda?

Om annat inte har avtalats så ska din lägenhet alltid städas noggrant innan avflyttning. Även om lägenheten ligger i en renoveringsplan så kan det ändras fort. Vid anmärkning på städningen kan du som hyresgäst bli betalningsskyldig.

Hyresavi frågor / Övriga frågor

Har du frågor om din hyresavi eller undrar över hur du ska agera vid störningar från grannen då finner du de vanligaste frågor och svaren här.

Om du inte fått svar på din fråga eller om du önskar komma i kontakt med en viss medarbetare hos oss rekommenderar vi dig att använda formuläret längre ner på sida.

Jag har betalat in på fel hyresavi?

Ingen fara, vårt system känner av vilken avi som förfaller närmast och flyttar över pengarna till rätt hyresavi.

Jag har inte fått min hyresavi för denna månad?

Om din hyresavi saknas så hittar du den alltid på ”Mina sidor” som en PDF. Önskar du den i brevform ber vi dig att kontakta ditt lokala kontor så skickar vi ut den på nytt till dig.

När ska hyran betalas in?

Hyran betalas i förskott varje månad. Tänk på att alltid betala din bostadshyra först vid akuta ekonomiska situationer. Betalas inte hyran i tid kommer du få ett inkassokrav, vilket medför en extra kostnad för dig. Om hyran fortfarande inte blir betald efter inkassokravet kommer du delges en uppsägning av ditt hyresavtal.

Min granne spelar musik sent på nätterna?

Normalt skall det vara tyst i husen mellan 22.00 och 07.00. Om du planerar fest eller liknande, tänk på att informera dina grannar i god tid.
Vid störningar kan du alltid kontakta vår störningsjour (använd ditt lokala nummer). Det är viktigt att du som anmälare vet om att vid ej konstaterade störningar kan du som anmälare bli betalningsskyldig för utryckningen.

Kom i kontakt med ditt lokala kontor

Fick du inte svar på dina frågor? Kontakta ditt lokala kontor genom att fylla i formuläret och välja din specifika ort. Vi besvarar dina frågor så snabbt vi kan.  

Observera att våra fastighetstekniker prioriterar ärenden som är mest akut först och att övriga ärenden på grund av det kan få en längre hanteringstid. För övriga frågor och funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss.